wtorek, 31 marca 2020

Wtorek 31.03.2020

Witam Was serdecznie w ostatnim dniu marca.

Żegnamy kapryśmy marzec, a witamy kwiecień, w którym również pogoda może płatać figle, jak w przysłowiu:
"Kwiecień plecień, to przeplata trochę zimy, trochę lata". 
Jestem ciekawa, kto z Was pamięta, żeby poobserwować  gniazdo, które czeka na bociany? 
Wiem, że robi to Róża :)

Zanim przystąpimy do nauki mam dla Was dwie nowiny:

1.  Panie z biblioteki chcąc być bliżej Was mimo, że do szkoły nie chodzimy stworzyły stronę, na którą  zapraszają:  

2. Również świetlica ma swojego bloga, zobaczcie w wolnej chwili co się tam dzieje: 
                       swietliczankisp18.blogspot.com 

A teraz czas rozpocząć zajęcia:
  • przygotuj ćwiczenia z edukacji matematycznej, piórnik. 
  • Dzisiaj na chwilę chciałam wrócić do wczorajszego tematu lekcji: Dzielenia. Poznałeś wczoraj ważne zasady w dzieleniu i zapisałeś do zeszytu. Postaraj się je zapamiętać, 
  • Teraz proszę wyciągnij ćwiczenia, otwórz na stronie 44-45. 
  • Proszę dokładnie przeczytaj każde polecenie, zastanów się przez chwilę, spokojnie rozwiązuj zadania ze stronie 44-45 (w tym czasie możesz wyłączyć komputer, lub udostępnić innej osobie w mieszkaniu.) W ćwiczeniach piszemy ołówkiem. 
  • Kiedy skończysz chwilę odpocznij, wyprostuj kręgosłup, zrób kilka głębokich wdechów/wydechów i rozpocznij swój taniec :) 


  • Proszę napij się teraz wody lub innego napoju. 
  • Przystąpisz teraz do wykonania ćwiczenia z ortografii. Po otwarciu się strony - będzie tekst z lukami do uzupełnienia. W brakujące miejsce w wyrazie trzeba wstawić właściwą literkę "rz" lub "ż". 
  • Wejdź na stronkę pod spodem i do dzieła! 
 

Tekst nie przepisujesz do zeszytu, tylko wykonujesz na stronie. 
Zanim się rozstaniemy, dzisiaj kolejny wzorek do narysowania.
Oczywiście rozpoczynamy od pustego kwadratu.


Następnie rysujemy linie, które utworzą takie wężyki.
 
 W środku każdym wężyku zrób linie poprzeczne.

 i pokoloruj jak na rysunku. 
Zwróć uwagę, że kolorujemy co drugie miejsce.
 takie wężyki mogą mieć różną szerokość.

UWAGA!
Zadanie domowe :)
Zostaw komentarz pod tym postem i odpowiedź na dwa pytania:
1. Czy dzielenie sprawia Ci problem, czy masz trudności w liczeniu?
2. Jak myślisz co narysujemy gdy poznamy resztę wzorów do nauki?
Życzę miłego dnia i czekam na Wasze komentarze, 
jestem ich ciekawa.

17 komentarzy:

  1. Dzień dobry narazie dzielenie nie jest za trudne. Gdy poznamy resztę narysujemy konika🐴Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. nie.
    2. bocian.
    Pozdrawiam Róża!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry tu Antek dzielenie nie było trudne i myślę że to będzie kot. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. nie za bardzo
    2. duży piękny wzór
    Pozdrawiam Kubuś So... .

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry. Dzielenie jest ok. Narysujemy logo klasy lub koralik Karolci.
    Pozdrawiam.Tomek

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry,jeszcze nie doszłam do wprawy ale na razie nie jest źle. Możemy narysować bociana.
    pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry.Jak na razie dzielenie nie sprawiało mi żadnych trudności.A jeżeli chodzi o dyktanda to zrobiłem je prawie wszystkie.Pozdrawiam Max

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze muszę poćwiczyć. Wolę mnożenie. Myślę, że to będzie jakieś zwierzę.

    Pozdrawiam Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry, dzielenie jest dla mnie prościutkie. A co powstanie ztego wzoru? Według mnie WĘŻE.
    Pozdrawiam Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, dzielenie idzie mi średnio. I możemy namalować bociana.Pozdrawiam Zuzia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie mam problemu z dzieleniem ale bywa różnie czasem się zastanawiam dłużej 😉 Ze wzorów to nic mi nie przychodzi do głowy co to może być. Pozdrawiam Nina

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry, dla mnie dzielenie jest nawet łatwe,ale wole dodawanie :) Myślę że namalujemy kwiat.
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry, dzielenie nie sprawia mi problemów, a z wzorków powstanie wąż. Pozdrawiam Przemek

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry. Przepraszam, wczoraj zapomniałem o komentarzu.
    1. Dzielenie nie sprawia mi problemu.
    2. Myślę że z wzorków wyjdzie sieć z pająkami.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry, nie mam problemu z dzieleniem, a ze wzorów nie wiem co może powstać. Pozdrawiam Kuba Si

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień doberek! Dzielenie to łatwizna a z tego rysunku powstanie DUŻO WĘŻY
    POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH ^-^
    ~KUBA.K~

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie dzielenie jest dosyć proste a z obrazkami to nie mam pojęcia co z tego wyjdzie.
    Pozdrawiam Igor.

    OdpowiedzUsuń