piątek, 24 kwietnia 2020

Piątek, 24.04.2020

Halo, dzisiaj piątek :)
Wczoraj zamieściłam dwa wpisy w zakładce "Dzieci piszą"
przeczytajcie koniecznie kto napisał.

A dzisiaj zajmiemy się pisownią słowa "NIE" 
z czasownikami.
Przeczytaj zawartość poniższej ramki i zapamiętaj, że 'nie' z czasownikiem piszemy osobno.



Otwórz teraz zeszyt i przepisz to co przygotowałam dla Ciebie  (dziewczynki napiszą    
Nie wiedziałaś?)

pod tematem przepisz starannie zawartość rameczki można na kolorowo, aby lepiej zapamiętać


oraz te przykłady

Zamknij na chwilę zeszyt, napij się wody, wstań z miejsca, wyprostuj plecy, zrób sobie krótką przerwę, pospaceruj po pokoju, mieszkaniu.
Jeśli masz w domu jakieś zwierzątko to możesz je pogłaskać, popatrzeć na jak się bawi czy śpi.
🐟🐦🐱🐹🐰🐶
A teraz zastanów się jakie są plusy i minusy posiadania pupilka/zwierzątka w domu.

Posiadanie zwierzęcia w domu to ogromna radość, ale również dużo obowiązków i wyzwań.
Na podstawie książki "Cukierku,Ty łobuzie" oraz własnych spostrzeżeń i doświadczeń wypisz plusy i minusy posiadania zwierzęcia.
Na końcu napisz dlaczego jesteś lub nie jesteś gotów/gotowa by zaopiekować się zwierzęciem. 

Postaraj się wykonać starannie taką tabelkę w zeszycie - możesz użyć linijki, plusy i minusy wpisuj od myślników (-)
Na koniec lekcji  wyturlaj sobie jednego kotka Cukierka :) 
i narysuj go w zeszycie



Czas na zadanie domowe, które bez problemu wykonasz w wolnej chwili. 
Ułóż z wyrazu 
biblioteka 
nowe wyrazy, używaj tylko litery występujące w tym wyrazie, litery możesz przestawiać, zmieniać ich kolejność. 
Zobacz jak zrobiłam to z wyrazem kalkulator

 

Możesz to zrobić w zeszycie lub na kartce.
Ciekawa jestem kto z Was ułoży jak najwięcej nowych wyrazów (pamiętaj możesz użyć tylko litery z wyrazu biblioteka).
I co ważne, te wyrazy muszą coś oznaczać, nie liczy się wyraz, który nie ma znaczenia. 
Postarajcie się wykonać to starannie - z tego zadania proszę o wysłanie mi zdjęcia do wtorku

Nie dostałam jeszcze od wszystkich kart pracy PDF, które wysłałam na skrzynki mailowe. Te karty pracy są do edytowania, nie trzeba drukować. Proszę napiszcie w komentarzu czy był problem z edytowaniem i uzupełnieniem kart pracy "Dzień Ziemi". 

Na dzisiaj to wszystko- życzę miłego weekendu. Odpoczywajcie, pomóżcie rodzicom w domu, może przygotujecie im śniadanie :) 
albo wspólnie w coś zagracie (szachy, państwa miasta, może w Waszą grę planszową).
👦👧


1 komentarz:

  1. Dzień dobry.Nie miałem żadnego problemu z wykonaniem testu.Pozdrawiam Max

    OdpowiedzUsuń