Witam moją drugą klasę
👦👧👦👩👦
myślę, że wypoczęliście przez weekend i nabraliście sił do dalszej nauki,
w tym tygodniu spotykamy się tylko 3 dni
(dzisiaj, jutro i pojutrze).
w tym tygodniu spotykamy się tylko 3 dni
(dzisiaj, jutro i pojutrze).
Wczoraj wysłałam na skrzynki mailowe dwie karty pracy w PDF do edycji (nie trzeba je drukować)
które dzisiaj omówimy na lekcji.
Pamiętacie z ostatniej lekcji jak piszemy "nie" z czasownikiem - oczywiście osobno.
Dzisiaj będziecie układać zdania zakazujące.
Jak Wam wiadomo Cukierka jest niesfornym kotem, bardzo lubi psocić, ale czasami kończy się to źle. Dlatego tata Marcela zakazuje mu wielu rzeczy.
Jak Wam wiadomo Cukierka jest niesfornym kotem, bardzo lubi psocić, ale czasami kończy się to źle. Dlatego tata Marcela zakazuje mu wielu rzeczy.
Przeczytaj treść ćwiczenia i zobacz pierwszy przykład.
tata Marcela zwraca się do kota
Nie wałęsaj się po ulicy!
Cukierek odpowiada:
A właśnie, że będę się wałęsał po ulicy!
Zastanów się, jakie zakazy mógłby wypowiedzieć tata Marcela, w pozostałych czterech przykładach.
Wpisz zakazy w wyznaczone miejsca w karcie.
Zdania te są zakazami, kończymy je wykrzyknikiem (!).
Teraz przejdziemy do drugiej karty pracy w PDF.
Po przeczytaniu książki pewna dziewczynka o imieniu Kasia zaznaczyła wyrazy, których nie rozumiała:
otchłań, pałętać się, zamelinować się, solenizant, angora, czatować, pazucha, zawyrokować.
otchłań, pałętać się, zamelinować się, solenizant, angora, czatować, pazucha, zawyrokować.
Jestem ciekawa czy Wy znacie te wyrazy, wiecie co one oznaczają?
Jeśli nie, to dowiecie się jak tylko uzupełnicie kartę pracy, pomoże Wam w tym znajomość odejmowania do 50.
Tak wygląda druga karta pracy.
Jak wpiszesz w odpowiednie okienka wyniki odejmowania, poznasz znaczenie tych wyrazów.
Czas na odrobinę ruchu, wstań pospaceruj po pokoju, mieszkaniu, uśmiechnij się do swoich członków rodziny, powiedz im coś miłego.
Napij się wody, popatrz przez chwilę przez okno.
Jak już będziesz zrelaksowany, usiądź przed komputerem,
otwórz zeszyt i przepisz to co przygotowałam dla Ciebie, ale
UWAGA!
wyrazy i ich znaczenie wpisz dopiero jak obliczyć zadania z odejmowania (z drugiej karty pracy).
Jako podsumowanie pracy z lekturą "Cukierku, Ty łobuzie"
chciałabym, abyście przepisali do zeszytu takie pytania jak poniżej i odpowiedzieli na nie również w zeszycie:
〰🔆🔆〰🔆🔆〰🔆🔆〰
Chciałam Was zaprosić w nowe edukacyjne miejsce.
Będziemy się spotykać tam raz w tygodniu, w środy,
a tutaj na blogu w środy zaproponuję Wam tylko zajęcia plastyczne bądź techniczne.
W środy będą na Was czekały ćwiczenia, prezentacje.
Będziecie mogli rozwiązywać zadania w dowolnym dla Was czasie, zapraszać koleżanki, kolegów do wspólnego wyzwania lub pojedynku.
Aby wejść do strefy eduelo wysłałam Waszym rodzicom indywidualny login i hasło dla każdego osobno.
Wejdźcie, zapoznajcie się z portalem zanim wspólnie zaczniemy tam spotkanie.
Pierwsze klasowe spotkanie na eduelo będzie w środę
6 maja.
To już koniec zajęć na dzisiaj, dla chętnych udostępniam dwa zadania matematyczne.
UWAGA!
Na jutro przygotuj podręcznik i ćwiczenia
z edukacji polonistycznej - część 4.
Dla rozruszania szarych komórek
Matematyczna komnata z łamigłówkami
Dla fanów matematyki polecam
te zadania.
Miłego dnia! 👍
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz