poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Poniedziałek - Jak zrobić zrzut ekranu?

Witajcie ponownie :) 

Chciałam Was nauczyć pewnej umiejętności,
 która się przyda wkrótce.
Jak zrobić zrzut ekranu czy screena? 

 Jak to zrobić na komputerze i laptopie?
Popatrz na swoją klawiaturę, odszukaj klawisz z napisem 
prt sc będziesz go potrzebować.

A teraz zobacz krótki film, w którym pokazane jest jak wykonać zrzut ekranu 


W ten sposób możesz zapisać wszystko to co tworzysz na komputerze i przesłać jako plik przez emaila.
Spróbuj po lekcjach narysować wiosenny kwiat w programie
do kodowania - 
 
a następnie przy pomocy klawisza prt sc wkleić do Painta, zapisać na komputerze i przesłać w załączniku mailem. 
Mnie udało się wykonać taki kwiatek, jestem ciekawa Waszych prac. 
 


Dla tych co pracują na tablecie, telefonie: 
zrzut z ekranu wykonujemy przyciskając równocześnie klawisz zasilania (power) + klawisz głośności w dół, 
ale najlepiej zapytaj się rodziców bo tutaj wszystko zależy od systemu operacyjnego. 
Poniżej krótki filmik 


Trochę trudniej wykonać jest zrzut ekranu gdy nie korzystamy z klawiatury, ale myślę, że dacie sobie radę :)

Napiszcie w komentarzu czy po raz pierwszy robiliście 'zrzut ekranu" czy ktoś z Was już to wcześniej robił? Może ktoś ma problem z wykonaniem zrzutu?

Tomku
czy masz jakieś uwagi odnośnie tej czynności? 
Może znasz inne sposoby? 

Jestem ciekawa Waszych uwag :)

Pierwsze prace już są! 

Przemek


Tomek
 
Julia

Nina



Piotrek 
 

Róża

Antek 
 



2 komentarze:

  1. Dzień dobry.Chcę polecić aplikację Mobizen(na androida),po odpaleniu wyświetla się ikonka M, jeżeli się na to kliknie,to można nagrywać swój ekran lub zrobić zdjęcie.
    Pozdrawiam,
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry! Ja pierwszy raz robiłem z mamą zrzut ekranu.
    Pozdrawiam Igor:-)

    OdpowiedzUsuń