wtorek, 7 kwietnia 2020

Wtorek 07.04.2020

Dzień dobry,
słyszałam, że tęsknicie za szkołą, koleżankami, kolegami, nauczycielami, ale musicie wiedzieć, że szkoła też tęskni za Wami - oto dowód. 😊


Już wkrótce będzie Wielkanoc, wraz z rodziną będziecie świętować w domach. 
A jakie tradycje związane są z tymi świętami dowiecie się podczas dzisiejszej lekcji.
Otwórzcie podręcznik z edukacji polonistycznej na stronie 98

Przeczytaj głośno wiersz "Wielkanocny stół", następnie zastanów się jaki nastrój jest wiersza (smutny, radosny)?
Odszukaj fragment wiersza, który mówi, że 'Święta Wielkanocne to czas spędzony z rodziną'. 
Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 90 i wypełnij zad.1,2.
W zadaniu 3 należy ułożyć życzenia świąteczne, możesz skorzystać z wyrazów zamieszczonych w ramce.
Życzenia te przepisz do zeszytu, ale najpierw przepisz to co przygotowałam 

Teraz chwila przerwy, zrób kilka przysiadów, podskoków, napij się wody lub zjedz jakiś owoc, a potem posłuchaj piosenki:


teraz otwórz podręcznik na stronie 99, przeczytaj uważnie tekst,  dowiedz się co to jest pisanka, czym różni się od kraszanki.
Przepisz poniższy tekst do zeszytu.

Na końcu w zeszycie narysuj kilka kolorowych jajeczek, możesz je ozdobić według własnego pomysłu. 

Dzisiaj mam dla Was kolejny wzór do narysowania, tak więc przygotuj sobie karteczki - kwadraciki o boku 6 cm.
Zaczynamy jak zwykle





UWAGA!
Dzisiaj rodzice odbierają ze szkoły Wasze podręczniki, z których będziemy korzystać oraz karty pracy - proszę nie wypełniać tych kart.
Będziemy je wypełniać po świętach :)

I zadanie domowe - napisz w komentarzu jak Ty przygotowujesz się do świąt (może pieczesz ciasteczka, mazurka lub babkę wielkanocną, może sprzątasz swój pokój, może pomagasz mamie, a może tylko odpoczywasz).
Czekam na Twoją odpowiedź.

10 komentarzy:

  1. Ja z moją rodziną robimy porządki no święta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w święta posprzątam dokładnie swój pokój, spróbuje pomóc mamie i zrobię pisanki, troszkę też będę odpoczywać:) Pozdrawiam Kuba Siwek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. Na Wielkanoc będziemy piec babkę migdałową i wiadomo że pisanki. Oprócz tego pomagam ciągle sprzątać, więc nie robię tego tylko przed świętami bo lubię porządek.
    Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja posprzątałam swój pokój i podczas świąt będę odpoczywać.
    Pozdrawiam
    Róża!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry.To ja Tomcio. Będę robił pisanki i ozdabiał swój pokój bo bardzo lubię lampki i LEDy.🐱‍💻

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam na święta posprzątałam moją szafę i biurko i cały muj pokuj.
    Julka

    OdpowiedzUsuń
  7. Na Święta będę piekł babeczki z mamą.
    Kubuś So... .

    OdpowiedzUsuń
  8. Na święta będę piekł z siostrą babkę i robił pisanki. Pozdrawiam wszystkich Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry ja na święta będe robiła pisanki i barszcz biały z tatą.
    Pozdrawiam
    Zuzia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na święta pomagałem mamie w kuchni i posprzątałem swój pokój.
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń