wtorek, 9 czerwca 2020

Wtorek, 09.06.2020

Dzień dobry drogie dzieci :)

Na początku dzisiejszego dnia krótkie podsumowanie
 Waszych "Korzyści z jazdy na rowerze".
Bardzo spodobały mi się wszystkie propozycje, które napisaliście: ochrona środowiska, poprawia kondycję, sprawność,  łatwy w obsłudze, tani, obcowanie z przyrodą, jazda na rowerze sprawia przyjemność, możliwość zwiedzania, poznawania nowych miejsc, wspólny czas z rodziną, przyjaciółmi, czuje się wiatr we włosach itd.  
Od siebie dodam jeszcze, że jeżdżąc rowerem nie stoi się w korkach, nie martwi się o miejsce na parkingu. 

A Wasze prace już można oglądać na stronie Galeria prac.

Czas na zajęcia.
Przygotuj zeszyt, piórnik. 

Dzisiaj zajmiemy się podróżami Kazika, który postanowił samotnie zwiedzić i poznać Afrykę oraz jej mieszkańców.
Z dala od domu przemierzył tysiące kilometrów, przeżył wiele przygód, które zostały opisane w książce. 


Podczas wyprawy, która trwała 5 lat sporządził wiele notatek, zdjęć. Forma w jakiej opisywał swoją podróż nazywamy reportażem, a sam autor nazywany jest reporterem.
Reporter opisuje wydarzenia, które sam widział lub to co usłyszała od innych ludzi. Czym się jeszcze wyróżnia praca reportera dowiesz się, gdy wybierzesz z poniższego arkusza opisy, które oznaczone są parzystymi liczbami. Ale najpierw przepisz do zeszytu to co przygotowałam. 

Teraz z poniższej karty pracy, wybierz te ramki, 
które są oznaczone parzystą liczbą. Zdania, które znajdują się w tych ramkach przepisz do zeszytu.  Pamiętaj o rozpoczynaniu zdania od wielkiej litery,  a kończymy kropką.



A teraz uwaga! 

Wyobraź sobie, że Kazik potrzebuje jedną osobę, która będzie  mu towarzyszyła podczas podróży do Afryki.
Wyobraź sobie, że właśnie Ciebie wybrali. 
Masz jechać w nieznane miejsce.
 Co Ty na to, jaka jest Twoja odpowiedź? 
Zastanów się, a potem daj odpowiedź w komentarzu.

Czas na przerwę :)
Zrób kilka skłonów, marszobiegów, parę przysiadów, wyprostuj plecy. Oczywiście należy nawodnić organizm, więc proponuję coś wypić i zjeść. 🍎🍏🍓

Po przerwie wracamy do matematyki.
Otwórz ćwiczenia na stronie 43, proszę wykonaj zadanie 1,2,3.


Następnie na stronie 44 wykonaj zadanie 1, sprawdź działanie 
czy są dobrze obliczone oraz użyj naklejek.



Dzisiaj Kochani, to wszystko, pamiętaj o pozostawieniu odpowiedzi w komentarzu na pytanie: 
Czy chcesz wybrać się w podróż z Kazikiem? 
 Dlaczego?

Pamiętaj, że masz dzisiaj inne lekcje. 

20 komentarzy:

  1. Chętnie wybrałbym się w taką podróż. Kuba Si

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojechałbym do Afryki bo lubię podróżować , lubię zwierzęta i chciałbym przeżyć takie przygody jak Kazik

      Usuń
  2. Dzień dobry. Afryka jest bardzo ciekawa. żyją tam zwierzęta takie jak: wielbłądy, lwy, żyrafy, słonie, antylopy, hipopotamy itd. ja byłem w Afryce w państwie Egipt. Jest tam pustynia Sahara. Przepraszam ze się rozpisałem. Pozdrawiam Maks

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry jak by mnie wybrali to bym chętnie towarzyszył lubię zwiedzać kraje.
    Pozdrawiam Antek

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie wybrałby się na taką podróż. Lubie zwiedzać nowe miejsca.
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry chciałabym pojechać z Kazikiem w podróż dlatego że lubię ciekawe miejsca i fajne przygody.Pozdrawiam Nina 🤗 🤗

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry
    lubię podróże, ale do Afryki nie chce jechać. Jest tam za ciepło i dużo niebezpiecznych zwierząt.
    Olivier :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry, ja bardzo chętnie bym się wybrała,ponieważ chciałabym zobaczyć dzikie zwierzęta na wolności. Pozdrawiam Zosia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry
    Nie pojechałabym z nim w podróż, ale mogłabym się z nim komunikować a potem napisać o tym książkę o jego wyprawie.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry
    Tak pojechałbym,ponieważ byłem już na Saharze,jeździłem na wielbłądzie i byłem w oazie. Bardzo mi się podobało i przeżył bym to jeszcze raz.

    Pozdrawiam
    Przemek

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry.
    Chętnie pojechałbym z Kazikiem do Afryki,bo bardzo go polubiłem czytając książkę.Afryka jest zupełnie inna od naszego kraju,dlatego jest taka ciekawa.
    Pozdrawiam,
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry!

    Chętnie wybralbym się w podróż z Kazikiem do Afryki. To z pewnością byłaby fascynująca przygoda. Zrobiłbym dużo zdjęć i przywiózł wiele wspomnień.
    Pozdrawiam Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry ja chętnie pojechałabym z Kazikiem do Afryki.
    Pozdrawiam Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry bardzo hciaĺambym wyruszyć z Kazikiem do Afryki ponieważ lubię podróżować kocham zwierzęta i chciałambym zobaczyć jak lwy żyfafy słonie i inne żyją na wolności. Pozdrawiam Julka

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziękowałabym za propozycję wyjazdu, ponieważ jestem zbyt mała żeby podróżować z obcą osobą. Wolałabym pojechać z moją rodziną, bo lubimy razem zwiedzać nowe miejsca.
    Pozdrawiam
    Róża

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry, chętnie pojechałabym z Kazikiem do Afryki ponieważ są tam cudowne zwierzęta i ciekawe krajobrazy. Uwielbiam zebry. Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry ja nie chcę jechać do Afryki.
    Po pierwsze, nie chcę opuszczać Polski.
    Po drugie, pewnie nie będę dość przygotowany
    Po trzecie, to niebezpieczne i takie tam...
    Pozdrawiam Igor.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, ja bym chętnie podróżował z Kazikiem 😆. Ale muszę spytać Kazika czy to bezpieczne podróże?🤔 Pozdrawiam Kubuś So... 😍😁😀😎🎈🛺🚗.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry.
    Podobają mi się takie przygody😁 chciałbym pojechać z Kazikiem.
    Pozdrawiam
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobereczek! Ja chętnie pojechałbym z Kazikiem do Afryki, lubię odwiedzać nowe miejsca.
    Pozdrawiam
    ~Kuba.K

    OdpowiedzUsuń